لوازم خانگی تک کاره بخرم یا چند کاره ؟
نوشته شده توسط : عباسی

در فروشگاه‌های متعدد و بازار بسیار وسیع لوازم خانگی، تعداد نامحدود و متفاوتی از محصولات وجود دارد. و وقتی با آگاهی كافی به سراغ خرید آن‌ها نرویم با مشكل مواجه می‌شویم. همچنین هنگامی كه درنظر داریم به خرید محصولات لوازم خانگی برویم، با آیتم‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم كه ما را بین چندراهی سختی قرار می‌دهند و انتخاب را برایمان سخت می‌كنند. برای خرید دسته‌ای از محصولات (مانند: غذاساز، آبمیوه‌گیری، همزن برقی، گوشت‌كوب برقی، پلوپز، خردكن و… ) علاوه بر قیمت و كیفیت باید بین تک کاره یا چند کاره بودن آن هم انتخاب كنیم. ما در این مقاله سعی می‌كنیم انتخاب را در این مورد برایتان ساده‌تر كنیم و نکاتی را که باید در هنگام خرید محصولات تک کاره یا چند کاره به آن ها توجه کنید بررسی کنیم.

لوازم خانگی تک کاره یا چند کاره

در این مورد برای خرید محصول خوب و باکیفیت معمولاً باید چند آیتم را مدنظر بگیرید. محصولات تک کاره اگر از مارک‌های معتبری باشند، قطعاً قدرت بهتر و بالاتری دارند، کار با آن‌ها راحت‌تر و طول عمر بالاتری دارند. ولی اگر نه، زیاد از آن استفاده نمی‌کنید، چندکاره جمع و جور‌تر است. البته بازهم از مارک معتبر. اما در محصولات چند کاره کل دستگاه‌ها روی یک موتور کار می‌کنند و امکان دارد موتور دستگاه به هر دلیلی ضعیف شود و یا مشکلی برایش پیش بیاید.

در ادامه به بررسی چند مدل از محصولات از نظر تک کاره یا چند کاره بودن آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه غذاساز تک کاره یا چندکاره

آماده کردن مواد اولیه غذا آنقدر زمان‌بر و خسته‌کننده است که صبر همه ما را لبریز می‌کند. غذاساز، وسیله‌ای که هم سرعت‌تان را بالا می‌برد و هم کارتان را راحت می‌کند، عصای دستتان می‌شود و شما را از آن همه شلختگی و ظروف بزرگ و کوچک و وسایل اضافی نجات می‌دهد. این دستگاه قابلیت‌های زیادی از جمله میکس کردن مواد، آبمیوه گرفتن، خردکردن، پوره کردن، رنده کردن، آسیاب کردن، مخلوط کردن، درست‌کردن خمیر دارد.

عکس

  • غذاساز چندکاره: همانطور که در موارد قبلی گفته شد غذاساز چندکاره از قیمت بالایی برخوردار است ولی درعوض شما چند دستگاه را باهم خریداری می‌کنید. فضای کمتری را اشغال می‌کند. همچنین اگر شما زمان زیادی مشغول به آشپزی هستید و زیاد از دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، به جای چند دستگاه فقط این دستگاه کار شما را راه میاندازد.
  • غذاساز تک کاره: این غذاساز طول عمر بالاتر، موتور قوی‌تر و قیمت پایین‌تری نیز دارد. اگر شما دستگاه‌های دیگر مثل آبمیوه گیر و خردکن دارید، پس همین غذاساز تک کاره را تهیه کنید.

نکته‌هایی که در هنگام خرید غذاساز باید به آن دقت کنید :

صدای غذاساز: صدای این دستگاه قابل انکار نیست و قطعاً هر وسیله برقی به خاطر موتور‌اش صدا تولید می‌کند. ولی اگر صدای زیاد آن شما را آزار می‌دهد، بهتر است قبل از خرید آن را امتحان کنید.

جنس بدنه غذاساز: غذاساز در بازار معمولاً در دو جنس استیل یا پلاسیکی و شیشه‌ای وجود دارد. غذاساز جنس استیل استحکام بیشتری دارد. پلاستیکی ظاهر زیبایی دارد ولی به‌دلیل استفاده زیاد از دستگاه زود خش‌دار می‌شود.

ظرفیت غذاساز: توجه کنید که ظرفیت آن را بسته به نیازتان، تعداد اعضای خانواده و مهمان‌های زیاد یا کم انتخاب کنید تا بعد هنگام استفاده از آن مجبور نشوید چندبار از آن استفاده کنید برق بیشتری مصرف کنید.

اندازه دهانه غذاساز: کوچک یا بزرگ بودن بیش از حد دهانه غذاساز ممکن است مشکل ساز باشد چون بزرگ بودن آن باعث پاشیدن مواد و کوچک بودنش باعث هدر رفتن زمان و انرژی می‌شود.

سرعت غذاساز: غذاساز‌های متفاوت تعداد دکمه‌های متفاوتی برای تنظیم سرعت آن دارد. حتماً به این مورد توجه کنید که بسیار حائز اهمیت است.

قابلیت پالس یا عملکرد لحظه‌ای غذاساز: این قابلیت غذاساز باعث یکسان مخلوط و خرد شدن مواد می‌شود.

میکروسوئیچ: درست قرار نگرفتن اجزاء در دستگاه باعث از کار افتادن آن می‌شود. میکروسوئیچ تا زمانی که اجزاء به درستی در جای خودشان قرار نگرفته باشند، اجازه روشن شدن به دستگاه را نمی‌دهد.

آبمیوه گیری تک کاره یا چندکاره؟

آبمیوه از بهترین نوشیدنی‌های پرطرفداری است که می‌توانید با آن از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید. پس برای اینکه همیشه آبمیوه تازه داشته باشید به یک آبمیوه گیر باکیفیت نیاز دارید.

به‌طور کلی چهار نوع آبمیوه گیر دستی یا برقی، تک کاره یا چندکاره داریم. همچنین با توجه به کیفیت، کارایی و قیمت انواع مختلفی آبمیوه گیر وجود دارد که شما بسته به نیاز خود آن را انتخاب و خریداری می‌کنید.

عکس

  • آبمیوه گیر چندکاره: این آبمیوه گیر‌ها دارای چندین قابلیت (شامل: آبمیوه‌گیری، خردکن، اسیاب و مخلوط‌کن) هستند. با خرید این دستگاه‌ها شما صاحب چهار دستگاه می‌شوید. پس مطمئناً از قیمت بالاتری برخوردارند. نکته دیگری که باید به ان توجه کرد قطعات زیاد این محصول است که تعویض یک قطعه از ان کار مشکلی است.
  • آبمیوه گیر تک کاره: این نوع فقط دارای قابلیت آبمیوه‌گیری است. ولی درعوض قدرت و طول عمر بیشتری دارد. و از قیمت پایین‌تری هم برخوردار است.

 باید به آن دقت کنید:

وزن آبمیوه گیر: برای دستگاهی همانند آبمیوه گیر که استفاده زیادی دارد و هربار جابه‌جا کردن آن سخت است، وزن نکته مهمی است.

توان آبمیوه گیر: توان موتور ان هرچقدر بیشتر باشد، دستگاه قدرت بیشتری دارد و با مصرف انرژی آبمیوه گیر رابطه مستقیم دارد.

بازده آبمیوه گیر: آبمیوه گیر باید بتواند بخش‌های بزرگی از میوه را به آبمیوه تبدیل کند تا تکه‌های بزرگی از ان به عنوان تفاله باقی نماند.

سرعت آبمیوه گیر: برخی از ان‌ها دو سرعته، سه سرعته و یا بیشتر هستند که به خودتان بستگی دارد.

مخزن آبمیوه گیر: گنجایش مخزن آبمیوه‌گیری به مقدار آبمیوه‌ای که می‌خواهید درست کنید و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.

اندازه دهانه ورودی آبمیوه گیر: باید به اندازه‌ای باشد که باعث بیشتر شدن سرعت گرفتن آبمیوه شود.

صدا آبمیوه گیر: صدای بعضی از این دستگاه‌ها بسیار زیاد است، پس بهتر است قبل از خرید به این نکته هم توجه کنید.

سهولت شستشو آبمیوه گیر: باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که قطعات ان به راحتی از هم جدا شوند و شستشوی آن‌ها راحت باشد.

جنس تیغه آبمیوه گیر: معمولاً جنس تیغه این دستگاه‌ها استیل ضد زنگ است. حتماً باید با جنس با دوامی تولید شوند.

جنس بدنه آبمیوه گیر: دو نوع استیل و پلاستیکی دارند. بدنه مقاوم در دوام و طول عمر دستگاه و همچنین زیبایی آن بسیار تأثیرگذار است.

گوشت کوب برقی تک کاره یا چندکاره





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: